torsdag 28 februari 2008

Rensat i röran!

I dag när jag vaknade så fick jag sån lust att rensa. Det får jag alltid när jag läst boken Rensa i röran av Karen Kingston. I alla fall så kom jag på att en inbyggd micro har jag alltid velat ha, det ser SÅ snyggt ut jämt. Öppnade mina köksskåp och kom på den briljanta idéen att hämta den nya sågen ( akta sågen alfons) och såga lite medans J ändå sov så han inte kunde gnälla.





Det var faktiskt oerhört kämpigt att såga, det satt som berg, men till slut var hyllplanet loss, med både hammare, såg och massor med våld ( lite vilja, våld eller vaselin löser allt). Mini grisen satt å funderade på vad i hela friden mamma river köket för?





Det jag hatar med rensning är attd et blir så stökigt överallt, men skam den som ger upp.
Blev riktigt nöjd sen jag dragit om lite kablar å grejer, och känner att det gjorde jag bra.



Sen har jag ( eh J) ordnat med tv i sovrummet, och nu kan jag ligga där å snooza när J jobbar kväll!
För övrigt kom vattensjalen igår och minigrisen gav den betyget VG idag i duschen.





före och efter - ja riktigt så illa är det inte varje dag....






2 kommentarer:

ivaron sa...

åh, va snyggt det blev. funderar på om inte jag oxå skulle behöva läsa den där boken... ska nog försöka mig på att såga sönder ett skåp jag med, jag lär nog oxå få lov att göra det i smyg för att slippa gnället.
Vattensjal, va smart det lät.
hoppas ni mår bra, kram från mig uppe i östersunder...

Sparkle sa...

japp det kändes skönt. men jädrar vad jag kämpade på den satt som berg..du kan få låna boken när du kommer hem från snölandet ;-)då kan vi rensa i husen tillsammans haha :-)
kramar!