fredag 25 april 2008

alltid uppe med tuppen

Nu sitter jag här halv sju en lördagmorgon och är hur pigg som helst. Barnen vaknade väl ca 05.15 och jag masade mig upp när J kom hem från nattskiftet...

Ígår jobbade han ingenting men var borta till 14 då han åkte cross, Freddan kom och hämtade honom på fm, sedan på vägen hem så tappade (!) de båda crossarna en gång var...hmmm...

Så jag var här hemma och lekte med ungarna. Städade och tvättade bilen när M sov och W såg på Playhouse Disney, P satt och hejade på i vagnen.

Hängde årets första tvätt ute också, men det är lita mkt jobb för mig nästan, måsteju släpa in och ut den känns onödigt liksom när den torkar lika fort inne. De fick kanske vårkänslor alla barn för igår var de inte nådiga...man ska känna att man lever eller nåt. Lagade lite köttfärsmackor som blev omtyckta till lunch, och det gungades en del på gården.

När crossföraren kom hem hämtade vi hans största födelsedagspresent, en släpvagn! Den fick han av mig så slipper han hyra varje gång, så han var väldigt glad! Till j går alltså mina sparpengar...grattis igen älskling!!

Så jobbigt att inte pappa finns i livet nu, man ser folk överallt som påminner, det är mkt jobbigt.
Det är sån tur att han ändå fick hålla lilla p några ggr iaf. Som förresten är en baddare på att käka! vem hade trott nåt annat om minigrisen!!

nu börjar dagen med rivstart, här skabyggas LEGO.

Inga kommentarer: